محل تبلیغات شما

دیجیتال مارکتینگ چیست؟!

ببینیم که دیجیتال مارکتینگ چیستبه صورت کلی، هر کاری که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، سایت، پیامک و.) برای تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان استفاده کنید، نوعی بازاریابی دیجیتال است. اما اگر بخواهم یک تعریف کلی برای آن ارائه دهم، باید بگویم:

 

دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی محصولات یا خدمات.

خب این شد یک تعریف خودمانی. حالا برگردیم سر بحث خرید! اگر از شما بپرسم که تفاوت خریدهای امروزی با خریدهای مثلاً 10 سال پیش چه فرقی دارند، چه جوابی می‌دهید؟ لطفاً کمی به این سوال فکر کنید. تفاوت اساسی در نحوۀ تصمیم گیری مشتریان ایجاد شده است، همانطور که گفتیم، امروزه مشتریان قبل از خرید، به دنبال اطلاعات هستند.

چرا مشتریان به دنبال اطلاعات هستند؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال، مشتریان به دنبال اطلاعات هستند در گذشته رقابت در بازار خیلی کمتر از امروز بود. یک محصول نهایتاً توسط شرکت‌های محدودی تولید می‌شد. این موضوع در مورد خدمات هم صدق می‌کرد. به همین دلیل مشتریان گزینه‌های زیادی نداشتند و از سر ناچاری از آن‌ها خرید می‌کردند. (البته هنوز این موضوع در مورد صنعت خودروسازی ایران صدق می‌کند!)

ولی الان ممکن است یک نوع محصول یا خدمات را 10 مجموعه به صورت همزمان ارائه بدهند! برای همین مشتریان خیلی بیشتر از قبل در مورد خرید خود تحقیق می‌کنند. سپس اطلاعات به دست آورده را از چند جهت مقایسه می‌کنند، مثلاً: کدام محصول ارزان‌تر است؟ خدمات پس از فروش کدام شرکت بهتر است؟ یا حتی وبسایت کدام شرکت جذاب و کاربردی‌تر است! (بله این مورد هم تاثیر زیادی در فروش دارد!) دقیقاً همینجاست که نقش دیجیتال مارکتینگ پررنگ می‌شود!

 

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا با ایجاد رسانه‌های تخصصی در حوزه کاری خود، به رهبر فکری بازار تبدیل شده و از این طریق نظر و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

البته اینترنت و فضای مجازی تنها منابع دریافت اطلاعات نیستند، ولی قطعاً جزء مهم‌ترین و در دسترس‌ترین منابع هستند. حالا برای اینکه این فضا را بهتر بشناسیم، باید با عناصر بازاریابی دیجیتال آشنا شویم.

دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار دیجیتال مارکتینگدنیای دیجیتال مارکتینگ واقعاً گسترده است. قدم اول برای ورود به این دنیا، شناخت تکنیک‌ها و ابزارهای آن است. در این بخش تمامی عناصر اساسی دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهیم.

وبسایت مارکتینگ

اهمیت وبسایت در بازاریابی دیجیتال وبسایت اصلی‌ترین پایگاه مشتریان شماست! به احتمال خیلی زیاد اولین برخورد مشتریان با کسب‌وکار شما در وبسایت اتفاق می‌افتد. دیگر نمی‌توانید مثل کسب‌وکارهای سنتی با استخدام یک فروشنده چرب زبان مشتریان را جذب کنید! پس باید کاری کنید که مشتری جذب خودِ وبسایت شود.

شاید بگویید نیازی به سایت ندارم، با یک پیچ اینستاگرامی زیبا هم ‌می‌توانم محصولاتم را بفروشم. در جواب باید بگویم، بله! حتماً باید این کار انجام دهید! اما اگر فردا این پیچ به هر دلیلی از دسترس خارج شد، مشتریان دیگر چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند؟

لطفاً همه تخم‌ مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید! شما نیاز به یک پایگاه مرکزی برای مشتریان خود دارید، به همین دلیل یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق با ساخت یک وبسایت جذاب و کاربردی آغاز می‌شود!

ظاهر زیبا و چیدمان اصولی مطالب تاثیر زیادی در فروش شما خواهد داشت. البته یادتان باشد زیبایی در سادگی است. منظور من این نیست که هیچ رنگ و لعابی به سایتتان ندهید. بلکه باید تا حد امکان از شلوغ کردن صفحات سایت خودداری کنید.

شرکت Adobe که معرف حضورتان هست؟ سازنده نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، پریمیر و. . این شرکت در تحقیقات خود اعلام کرد:

اگر رابط کاربری سایت شما زیبا نباشد، 38 درصد کاربران بدون توجه به محتوای سایت از آن خارج می‌شوند!

منظور از رابط کاربری یا به اصطلاح UI همان ظاهر سایت شماست. البته زیبایی رابط کاربری تنها معیار مهم نیست! اگر تنها روی ظاهر سایت تمرکز کنید، ممکن است از توجه به مسائل مهم دیگر مثل تجربۀ کاربری غافل شوید. نمی‌دانم چیزی از تجربه‌ کاربری به گوشتان خورده یا نه؟ در زبان انگلیسی به آن User Experience یا به اختصار (UX) می‌گویند. اگر خودمانی بخواهم بگویم، تجربه کاربری در حقیقت همان حسی است که کاربر در حین کار کردن با وبسایت شما دارد.

مثلاً اگر وبسایت شما خیلی کند باشد یا پیدا کردن یک گزینۀ مهم برای کاربر سخت باشد، قطعاً خاطرۀ بدی از شما در ذهنش باقی خواهد ماند. اما اگر به زیبایی همه چیز در جای خودش قرار داشته باشد، قطعاً زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذراند. به طور کلی هر چه بتوانید زمان ماندگاری کاربران را در وبسایت خود افزایش دهید، احتمال خرید آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مورد دیگری که باید در اینجا اشاره کنم، مسئله واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو بودن (Responsive) سایت شماست. امروزه بیشتر کاربران به جای کامپیوترهای رومیزی از تلفن همراه خود برای وبگردی استفاده می‌کنند. نسبت تصویر و اندازه اندازۀ نمایشگر موبایل‌ها با هم متفاوت است.

اگر وبسایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد، خیلی سریع خودش را با اندازۀ صفحۀ کاربر وفق می‌دهد تا مطالب شما به صورت درست نمایش داده شوند؛ ولی در غیر اینصورت بهم ریخته شدن ظاهر سایت باعث فرار کاربران خواهد شد.

البته ریسپانسیو بودن در رتبۀ سایت‌ شما در نتایج جستجو (یا سئو) هم تاثیر فراوانی دارد. (اگر به دنبال ساخت یک وبسایت جذاب با قیمت مناسب هستید، می‌توانید از سرویس‌های سایت ساز، مثل پرتال استفاده کنید یا اینکه به قسمت طراحی سایت نوین مراجعه کنید.)

بازاریابی محتوا

محتوا در موفقیت دیجیتال مارکتینگ شما تاثیر دارد گفتیم که عادات خرید در مشتریان تغییر کرده و حالا بیشتر مردم قبل از خرید، به دنبال دریافت اطلاعات موثق و مفید هستند تا بر این اساس انتخاب خود را انجام دهند.

منابع زیادی برای پیدا کردن این اطلاعات وجود دارد. ولی چه کسی بهتر از خود شما؟ قطعاً شما بهتر می‌توانید محصول خود را معرفی کنید تا افراد دیگر! اینجاست که باید از بازاریابی محتوا (Content Marketing) استفاده کنید. اما بازاریابی محتوا یعنی چه؟

 

بازاریابی محتوا یعنی جذب مخاطب از طریق تولید محتوای باکیفیت و سئو شده، و هدایت او به سمت خرید از سایت.

محتوا انواع مختلفی دارد؛ مثلِ محتوای متنی، محتوای ویدئویی، محتوای تصویری. ولی برای شروع یک کسب‌وکار، محتوای متنی به دلیل پراستفاده بودن و توجه گوگل به آن اهمیت بیشتری دارد، پس ابتدا تمرکزتان را روی این بخش بگذارید.

برای داشتن یک وبلاگ عالی به موارد زیر توجه کنید:

  • یکی از اساسی‌ترین پایه‌های ساخت یک وبلاگ خوب مهارت تحقیق کلمات کلیدی است. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران این روزها به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند و آن را بیشتر سرچ می‌کنند. با تمرکز روی این کلمات می‌توانید به‌صورت هدفمند در صفحه نتایج (SERP) گوگل دیده شوید و کاربران بسیاری را وارد سایت خود کنید.
  • سعی کنید با تولید محتوای به روز و جذاب اعتماد مشتریان به خود جلب کنید.
  • از لحن تبلیغاتی در مقالات خود استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان کمتر به شما اعتماد کنند.
  • حتماً بخش نظرات را به وبلاگ خود اضافه کنید. مشاهدۀ نظرات سایر خوانندگان باعث می‌شود تا کاربران جدید به شما خیلی‌ راحت‌تر اعتماد کنند. دیجیتال مارکتینگ در مهندسی عمران می تواند کمک کند که یک مهندس خودش را از این طریق مطرح کند وبرای خودش تبلیغت انجام دهد طر هایش را مطرح ند و مشترین خاص خودش را پیداکند به عنوان مثال یک مهندس عمران فقط تمرکزش را گذاشته روی باز سازی خانه های قدیمی این فرد می تواند باساختن یک پیچ در اینستاگرام یا ساختن یک سایت این موضوع را مطرح کند و در معرض دید همگان بگذارد اینگونه مشتری هایش رشد چشمگیری خواهند داشت                        

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ وتاثیر و کاربرد ان در شغل شما

هوش مصنوعی چیست و کاربرد ان در مهندسی عمران

شغل اینده شما و اینده ان شغل

یک ,سایت ,مشتریان ,دیجیتال ,وبسایت ,مارکتینگ ,دیجیتال مارکتینگ ,به صورت ,به دنبال ,به شما ,شما در ,دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

درمان با طب اسلامی یک فنجان عشق گرم